Acasă Actualitate Loialitatea angajaților față de companie nu mai este – ei vor să...

Loialitatea angajaților față de companie nu mai este – ei vor să fie promovați

171
0
Loialitatea angajaților față de companie nu mai este – ei vor să fie promovați
Loialitatea angajaților față de companie nu mai este – ei vor să fie promovați

Zilele în care angajații sunt loiali și se laudă cu afacerile pentru care lucrează sunt din ce în ce mai puține. Acum, ei își acordă prioritate și vor să fie promovați pe baza abilităților lor.

Tim Oldman, fondator și CEO al Leesman, care măsoară experiența angajaților la locul de muncă, a văzut acest lucru în acțiune în timp ce căuta noi talente pentru propria companie. Acest lucru se manifestă adesea pe LinkedIn, adaugă el, unde mulți lucrători aleg acum să-și pună numele și abilitățile în titlurile de pe profil, împingând detaliile actualilor lor angajatori mult mai jos pe pagină.

Acest lucru este în contrast puternic cu abordarea tradițională, în care utilizatorii își îndreaptă profilurile cu titlul postului și compania în primul rând, potrivit BBC.

Se pune accent pe abilitățile angajaților

Această abordare de a promova realizările personale în detrimentul identității la locul de muncă are sens în climatul actual, în care recrutorii se concentrează pe seturi de abilități specifice în căutările și activitățile lor, spune Dana Minbaeva, profesor de management al resurselor umane la King’s College, din Londra. Ea atribuie acest lucru, în parte, unei schimbări mai ample către o economie bazată pe competențe.

„Operăm într-un mediu în care abilitățile și competențele unui individ sunt considerate cele mai valoroase atuuri”, spune ea. Cei mai valoroși lucrători de pe piața muncii trebuie să aibă capacitatea de a-și adapta expertiza personală la tehnologiile emergente, cum ar fi inteligența artificială generativă.

Pe ce se axează piața muncii acum?

Globalizarea crescută, împreună cu dezvoltarea rapidă a tehnologiei, conduce la trecerea către o piață a muncii bazată pe competențe, consideră Aaron Taylor, șeful școlii de management al resurselor umane la Universitatea Arden, Marea Britanie. „Seturile de competențe care sunt solicitate se schimbă rapid și angajații doresc să le țină la curent din motive personale, profesionale sau financiare”, spune el.

Cu alte cuvinte, angajații devin din ce în ce mai valoroși pentru abilitățile pe care le au, mai degrabă, decât pentru pedigree-ul pe care îl poartă. Și pe măsură ce recrutorii se adresează, acești lucrători știu asta, prezintă BBC.

Factorul de loialitate

Pe măsură ce competențele devin mai importante decât prestigiul firmei în actuala piață a muncii, mulți angajați sunt din ce în ce mai puțin loiali față de angajatori.

În loc să rămână la o corporație de prestigiu datorită numelui său, experții spun că lucrătorii ar putea avea mai multe șanse să se mute printre companii, căutând oportunități în care abilitățile lor pot fi cultivate și dezvoltate.

Ca urmare a acestei schimbări a loialității, Minbaeva spune că lucrătorii se deconectează din punct de vedere psihologic de loialitatea lor, odinioară fermă față de o singură companie.

În parte, ea crede că acest lucru se datorează faptului că angajații au mai multe șanse să examineze și chiar să conteste valorile și cultura înrădăcinate a locurilor de muncă și a liderilor lor.

„Lucrătorii mai tineri sunt mult mai activ implicați în examinarea și evaluarea dacă acțiunile unei companii se aliniază cu propriile convingeri și valori, cu agenda de sustenabilitate și cu alte promisiuni făcute diferitelor părți interesate”, spune ea. Pur și simplu, acum sunt dispuși să părăsească o companie care nu se ridică la propriile lor idealuri, conform BBC.

Taylor spune că pandemia i-a determinat pe lucrători să ceară mai multă autonomie la locul de muncă. „Oamenii vor mai mult control asupra echilibrului dintre viața profesională și viața personală”, spune el. „Se pune mult mai puțin accent pe a rămâne loial și mult mai mult accent pe găsirea unui loc de muncă care să corespundă nevoilor și preferințelor lucrătorilor”, adaugă el.

În plus, Oldman crede că, cu cât lucrătorii petrec mai puțin timp în birourile fizice, cu atât mai mult pot delimita ei și locurile de muncă. „Acei angajați care frecventează biroul beneficiază mai puțin de potențiala loialitate față de brand și de beneficiile pe care birourile grozave le pot insufla. De asemenea, le lipsesc interacțiunile sociale nestructurate cu colegii care servesc la crearea și consolidarea coeziunii sociale și a sensului de scop comun”, spune el.

Când conexiunea fizică cu biroul este ceea ce Oldman numește o „relație trecătoare”, angajaților le pasă mai puțin de companie și, în consecință, sunt mai susceptibili să nu se gândească de două ori la sărituri.

În cele din urmă, experții cred că această scădere a loialității tradiționale a angajatorului face mai ușor și mai sensibil pentru lucrători să se gândească mai întâi la abilitățile lor, arată BBC.

Privind în viitor, experții cred că angajații se vor gândi mai întâi la munca și la abilitățile lor, nu la denumirea postului afișată pe ușă. Și pe măsură ce locurile de muncă și economia bazată pe competențe cresc, Taylor crede că lucrătorii vor continua să-și promoveze talentele față de angajatori pentru a avansa, atât în ​​ceea ce privește creșterea în carieră, cât și potențialul de câștig.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.